StrmnNrmn nous annonce aujourd'hui via son blog, que la version R11 de son émulateur Nintendo 64, sortira dans les heures à venir
Il nous annonce donc qu'il a passé beaucoup de temps à travailler sur le cache des roms, toujours dans l'optique d'améliorer la compatibilité de l'émulateur.
Le lancement des roms est maintenant beaucoup plus stable, et les modifications
nous apportent même quelques pourcent de vitesse de plus, ce qui est une bonne
nouvelle.
Pour nous, européens, il explique qu'il a découvert et résolu un problème dans
le fichier central de son émulateur qui pouvait causer des soucis lors du
lancements des jeux PAL. Vous pourrez donc nous annoncer les résultats de vos
tests, toujours sur notre forum dans la partie émulation de Nintendo, comme à
l'habitude.
Super Smash Bros fonctionne maintenant en partie, à 15 FPS, et à toujours,
malheureusement, des bugs d'affichage. Mais, pour les fans incontestables de SSB,
sachez que StrmnNrmn travaillera sur cette compatibilité en particulier pour la
révision suivante.
Voici l'annonce originale:
R11 Sometime on SundayI'm very close to having R11
ready for release, and I'm aiming to have everything finished some time tomorrow
morning (that's Sunday morning, UK time.)
I've spent the day putting in number of changes to the way that Daedalus
allocates memory for various lookup tables. Namely, I've replaced a couple of
stl maps I was using to keep track of cached textures and dynarec fragments with
sorted vectors, which should help reduce fragmentation and improve cache usage.
Basically it should make things even more stable and give another small speedup.
I've also been through and updated the rom.ini file I talked about a
couple of weeks
ago to make sure that it contains accurate information
for the save type. I noticed that many of the entries for European roms were
undefined, which can cause various compatibility problems. Hopefully this should
mean that a few more European roms are working in R11.
Finally I realised that there was a dynarec issue which was preventing Super
Smash Bros from going in-game. Although that's not fixed (that's something for
R12) I have disabled dynarec for SSB by default. With my various
texture
cache fixes SSB is now running in-game, albeit with
messed up graphics and at just 15 fps. Here's a teaser screenshot of SSB running
in R11:
Given how many people have been asking for SSB compatibility to be improved, I'm
pretty sure this is going to be my main focus for R12. If I can fix the dynarec
issue it looks like this is going to run at a solid 25-30fps or more.
Anyway, check back sometime over the next 12 hours for R11 (I'm off to bed for
now, let's hope I don't lie in :)
-StrmnNrmn
Source: strmnnrmn
Précédents articles sur le sujet:
Encore des informations sur la prochaine Daedalus R11
[WIP]
Daedalus R11: StrmnNrmn nous donne des nouvelles.
À
quoi s'attendre pour Deadalus R11 ?
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